malarkurser_i_stockholm_lidingo
Marie Plosjö

Svensk konstnär som har en önskan att sprida glädje, frihet och god energi med sin konst.

All Posts
Målarkurser för barn och unga på Lidingö i Stockholm. Kurstart den 9 september. Anmäl ditt intresse nu.

KONSTKURSER MED MARIE PLOSJÖ FÖR ALLA ÅLDRAR

HÖSTTERMINEN 2024

BARNKURSER 8 tillfällen

Tillgång till färg, penslar, stafflier, förkläden.

1 styck duk. Det går att köpa extra dukar via mig.

ANMÄL INTRESSE FÖR HÖSTTERMINEN 2024 och skriv gärna några önskade dagar som passar er för att jag ska kunna sammanställa grupper på bästa sätt. VÄLJ MELLAN MÅNDAG, TISDAG ELLER ONSDAG. Skriv gärna dag/dagar som fungerar i ämnesraden av mailet till mig.

marie(at)sliceoflife.se

FEM TILLFÄLLEN. MÅLA, SKÅLA OCH BLI SKJUTSAD (om du bor på Lidingö kör jag dig hem) Om du bor utanför Lidingö så kan jag skjutsa dig till närmsta station så som Ropsten eller AGA för båttrafik.

INGÅR:

Två timmar med konstnär/konstlärare. Dag och kvällstider finns.

Tillgång: Färg allt från akrylfärger, oljefärger, akvarell, tusch, pennor, penslar, förkläde, stafflier, vin och alkoholfri dryck tilltugg.

Duk att måla på och som du får ta med dig hem efteråt.

Skjuts om du bor på Lidingö kan jag köra dig hem, eller så kan jag köra till en anslutningstation så som t.ex Ropsten eller AGA för båttrafik till Nacka Strand.

Minimum 4 personer, 10 personer fungerar perfekt men det går att anordna större sällskap också.

PRIS: 600 kr per tillfälle

ETT tillfälle. Måla och Skåla och bli hemkörd (om du bor på Lidingö) Om du bor utanför Lidingö så kan jag skjutsa dig till närmsta station så som Ropsten eller AGA för båttrafik.

Ingår: 2 timmar med konstnär/konstlärare. Dag och kvällstider finns.

Tillgång: Färg, penslar, förkläde, stafflier, vin och alkoholfri dryck tilltugg.

Duk att måla på och som du får ta med dig hem efteråt.

Skjuts – Hemkörning om du bor på Lidingö och eller till en anslutningstation så som t.ex Ropsten eller AGA för båttrafik till Nacka Strand.

PRIS: 750 kr per tillfälle

PRIVAT LEKTION: dagtid, vardag och helgtider finns.

Tre timmar vid varje tillfälle, två tillfällen (dvs 6 timmar)

Ingår: 3 timmar gånger 2 med guidning av konstär/konstlärare.

Tillgång: Färg, penslar, förkläde, stafflier, vin och alkoholfri dryck tilltugg. Om det är dagtid så kan jag anpassa det så det blir lunch och dryck istället.

Duk att måla på och som du får ta med dig hem efteråt.

PRIS: 4200 kr (Om du är en kursdeltagare eller har barn som går mina kurser så får du ett annat pris)

MÖHIPPA, 2 timmar, 1 tillfälle

Ingår: 2 timmar guidning av konstnär/konstlärare

Förslag på upplägg:

1. Gruppen får en större duk som alla målar på gemensamt som den blivande bruden får ta med sig hem. Kanske med positiva budskap, lyckoönskningar. Deltagarna kan ta med sig olika minnen de har med bruden i form av fotografier eller andra mindre symboler och grejer som de kan fästa på tavlan. Akryl fyngerar som lim så det är bara att fästa saker i akrylfärgen.
  2. 2. Alla får varsin mindre duk att måla på fritt eller med tips. Beroende på brudens konstkunskap så kan upplägget variera.
  3. Hon kan få måla av hennes vänner eller alla kan måla av henne som en idé.
  4. Alla få varsin duk som de målar på i ca 5 minuter och sedan skickar de vidare duken till vännen bredvid som får måla vidare. Kan bli en spännande utveckling.

Det finns massor av förslag men det kan jag diskutera med dig när vi talas vid vid en bokning.

PRIS: Från 4200 kr. Är deltagarna fler än 7 så tillkommer 600 kr per person.

KICK OFF/TEAM BUILDING med företaget. 1 tillfälle.

Ingår: 2 timmars guidning av konstnär/konstlärare

Tillgång till: Tillgång: Färg, penslar, förkläde, stafflier.

Vin och alkoholfri dryck tilltugg om det är en kvällstid. Alternativt lunch och dryck dagtid.

Jag förklarar psykologiska effekter av färglära och komposition. Vilka färger minns människan längst och vart på ett reklamblad placeras produkten fördelaktigast.

Beroende på storlek på gruppen så finns flera lösningar. Antingen får alla njuta av ett kreativt och fritt skapande i glatt sällskap. Eller så kan jag ge en uppgift som handlar om företagets budskap och/eller symboler. Om ni t.ex väljer en större duk så kan ni gemensamt skapa en tavla som ni kan hänga på kontoret.

Tillgång: Färg, penslar, förkläde, stafflier.

Antingen 1 större duk eller varsin mindre duk.

Servering dagtid: Lunch, dryck.

Servering kvällstid: Vin/alkoholfritt och tilltugg.

PRIS från 4200 kr.

Är deltagarna fler än 7 så tillkommer 600kr/person.

BARNKALAS. Minimum-ålder 9 år. 1 1/2 h.

Tillgång: Färg, penslar, förkläde, stafflier.

Konstnär/konstlärare som hjälper till, lär ut och tar hand om barnen.

Godis, läsk eller saft. Det finns möjlighet att ta med egen tårta elller vad ni önskar att bjuda extra på.

Minimum 2 personer.

PRIS: Från 2100 kr för upp till 6 barn. Blir det fler än 6 barn så tillkommer en avgift på 350 kr extra per barn.

Går barnet på någon av mina konstkurser så får ni ett annat pris.

Gärna inte mer än 10 barn. Om det är fler barn så behöver jag planera och ha någon förälder på plats.

Ring mig gärna för frågor eller om du vill boka in dag/dagar.

Glada hälsningar.

Marie Plosjö